Kadra
mgr Marta Henrykowska-Strąk
pedagog, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel dyplomowany, dyrektor
Od 1.09.2022 roku pełni funkcję dyrektora poradni. Ukończyła kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą oraz studia podyplomowe z zakresu arteterapii, oligofrenopedagogiki, terapii pedagogicznej, a także liczne kursy i szkolenia podnoszące kwalifikacje zawodowe. W poradni zajmuje się diagnozą, terapią pedagogiczną i orzecznictwem. Współpracuje z placówkami służby zdrowia, domami dziecka, szkołami przyszpitalnymi i specjalnymi, młodzieżowym ośrodkiem socjoterapii, młodzieżowym ośrodkiem wychowawczym.
mgr Danuta Gmosińska
pedagog, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel dyplomowany, wicedyrektor
Zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną. Prowadzi zajęcia dla dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym, konsultacje dla rodziców i nauczycieli. Ukończyła wiele form doskonalenia zawodowego. Posiada certyfikat metody rozwijania funkcji poznawczych Instrumental Enrichment wg prof. R. Feuersteina. Jest autorką programów terapeutyczno-rozwojowych. Aktywnie działa w Łódzkim Oddziale Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Posiada tytuł Honorowego Członka PTD. Jest autorką programów terapeutyczno-rozwojowych i publikacji, m.in. "Literowe komnaty czyli magiczne sposoby na naukę czytania i pisania" (cz.I2007, cz. II 2009/ oraz pakietu dydaktycznego –„ 7 walizek. Inteligencje wielorakie w nauczaniu ortografii” (Wyd. Harmonia 2009) . Ma na swym koncie wiele wystąpień na konferencjach metodycznych i naukowych z zakresu specyficznych trudności w uczeniu się. Prowadzi kursy i szkolenia dla nauczycieli i terapeutów. Twórczo wykorzystuje teorię inteligencji wielorakich H. Gardnera. Posiada certyfikat Edukatora Nauczycielskiego Pozytywnej Dyscypliny w szkole.
mgr Natalia Błaszczyńska
pedagog, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany
Zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną, prowadzi zajęcia rozwijające psychomotorykę wg modelu belgijskiego Procus i Block oraz terapię Integracji Sensorycznej (Certyfikat PSTIS). Ukończyła podyplomowe studium arteterapii w Polskim Instytucie Ericksonowskim, kurs analizy rysunku dzieci jako techniki pomocnej w pracy wychowawczej. W swojej pracy stosuje różnorodne metody takie jak muzykoterapia, terapia bajką, terapia przez sztukę oraz metodę ruchu rozwijającego Veroniki Scherborne. Ukończyła podyplomowe studia z projektowania graficznego na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, wykorzystuje zdobyte umiejętności, tworząc autorskie pomoce dydaktyczne do terapii.
mgr Patrycja Brosowska
psycholog, nauczyciel kontraktowy
Zajmuje się diagnozą dzieci przedszkolnych i uczniów szkół podstawowych. Prowadzi porady oraz konsultacje dla rodziców i zajęcia grupowe dla dzieci. Współpracuje z przedszkolami, szkołami podstawowymi. Doskonali swój warsztat pracy poprzez uczestnictwo w różnych szkoleniach zawodowych, m.in. diagnozy i pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu, diagnozy dysleksji rozwojowej.
mgr Katarzyna Brot
pedagog, nauczyciel dyplomowany
Zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną dzieci przedszkolnych i uczniów szkół podstawowych. Prowadzi konsultacje dla rodziców i nauczycieli. Współpracuje z przedszkolami i szkołami podstawowymi. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu diagnozy i terapii pedagogicznej. Ma wieloletnie doświadczenie jako nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
mgr Anna Buczyńska-Cieszyńska
neurologopeda, pedagog, nauczyciel dyplomowany
Zajmuje się diagnozą i terapia logopedyczną, prowadzi zajęcia logopedyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, realizuje programy profilaktyczno-rozwojowe w przedszkolach. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu logopedii i neurologopedii, a także liczne kursy i szkolenia z zakresu terapii mowy.
mgr Monika Bujnicka
psycholog, terapeuta rodzinny, nauczyciel dyplomowany
Zajmuje się diagnozą przyczyn niepowodzeń szkolnych, prowadzi terapię rodzin oraz konsultacje i porady dla uczniów i rodziców. Współpracuje z przedszkolami i szkołami podstawowymi. Ukończyła 2,5 letni kurs Systemowej Terapii Rodzin organizowany przez Zakład Terapii Rodzin Collegium Medicum UJ w Krakowie, nadal uzupełnia wiedzę i umiejętności w zakresie prowadzenia psychoterapii indywidualnej. Doskonali swój warsztat pracy poprzez uczestnictwo w różnych szkoleniach zawodowych, m.in. diagnozy i terapii dzieci z ADHD, diagnozy dysleksji rozwojowej, Terapii Krótkoterminowej Skoncentrowanej na Rozwiązaniu. Jest trenerem efektywnych technik uczenia się.
mgr Marta Cipiszewska
psycholog, nauczyciel mianowany
Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci przedszkolnych i uczniów szkół podstawowych. Prowadzi konsultacje dla rodziców oraz zajęcia grupowe dla dzieci. Współpracuje z przedszkolami i szkołami. Ukończyła kurs Terapii Krótkoterminowej Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR). Doskonali swój warsztat pracy poprzez udział w szkoleniach z zakresu diagnozy oraz terapii dzieci i młodzieży.
mgr Dominika Drygasiewicz
neurologopeda, terapeuta integracji sensorycznej, oligofrenopedagog, nauczyciel mianowany
Zajmuje się diagnozą i terapia logopedyczną, prowadzi zajęcia logopedyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym . Wciąż poszerza swoje umiejętności poprzez doskonalenie zawodowe w różnych dziedzinach, m.in.: terapii behawioralnej, terapii ręki, psychomotoryki, logorytmiki. Prowadzi warsztaty dla nauczycieli oraz rodziców.
mgr Magdalena Ignaczak
psycholog, pedagog, nauczyciel dyplomowany
Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci przedszkolnych i uczniów szkół podstawowych. Prowadzi konsultacje dotyczące wczesnego wspomagania rozwoju dzieci młodszych (0 - 3 lat) oraz zajęcia grupowe. Współpracuje z przedszkolami i szkołami podstawowymi. Ukończyła kurs kwalifikacyjny terapii pedagogicznej oraz kursy doskonalące dotyczące pracy z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce, ADHD oraz wspomagania rozwoju. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju małych dzieci ze złożonymi zaburzeniami oraz wspierania ich rodzin.
mgr Joanna Jaśkiewicz-Giejło
psycholog, nauczyciel dyplomowany
Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci przedszkolnych i uczniów szkół podstawowych. Prowadzi zajęcia warsztatowe z zakresu technik efektywnego uczenia się, szybkiego czytania oraz zajęcia psychoedukacyjne dla uczniów, rodziców i nauczycieli. W swojej pracy wykorzystuje elementy arteterapii. Współpracuje z przedszkolami i szkołami podstawowymi. Ukończyła wiele form doskonalenia zawodowego, m.in. kurs kwalifikacyjny terapii pedagogicznej, diagnozy i terapii zaburzeń emocjonalnych oraz trening twórczości. Kształci się w Polskim Instytucie Ericksonowskim w zakresie prowadzenia psychoterapii indywidualnej i rodzinnej.
mgr Karolina Juraszczyk
psycholog, nauczyciel dyplomowany
Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci przedszkolnych i uczniów szkół podstawowych. Prowadzi konsultacje dla rodziców oraz zajęcia grupowe dla dzieci. Współpracuje z przedszkolami i szkołami podstawowymi. Ukończyła kurs kwalifikacyjny terapii pedagogicznej, a także szkolenia dotyczące pracy z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce, ADHD oraz wspomagania rozwoju. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju małych dzieci ze złożonymi zaburzeniami oraz wspierania ich rodzin. Ukończyła roczne szkolenie z zakresu Psychoterapii Krótkoterminowej.
mgr Honorata Kańska
psycholog, nauczyciel mianowany
Zajmuje się terapią i diagnozą dzieci przedszkolnych i uczniów szkół podstawowych, Prowadzi konsultacje dla rodziców oraz zajęcia grupowe dla dzieci. Współpracuje z przedszkolami, szkołami podstawowymi. Ukończyła wiele form doskonalenia zawodowego.
mgr Katarzyna Krasoń
neurologopeda, surdologopeda, nauczyciel dyplomowany
Zajmuje się diagnozą i terapia logopedyczną, prowadzi zajęcia logopedyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, realizuje programy profilaktyczno-rozwojowe w przedszkolach. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu logopedii, neurologopedii, surdologopedii, trzystopniowy kurs języka migowego, a także liczne kursy i szkolenia z zakresu terapii mowy. Prowadzi diagnozę i terapię zaburzeń przetwarzania słuchowego, w tym Neuroflow.
mgr Dorota Krupska-Tokarska
psycholog, nauczyciel dyplomowany
Zajmuje się diagnozą psychologiczną, terapią rodzin, profilaktyką depresji wśród dzieci i młodzieży oraz prowadzi zajęcia edukacyjno-rozwojowe. Współpracuje z przedszkolami i szkołami podstawowymi. Ukończyła liczne szkolenia doskonalące umiejętności terapeutyczne, w tym cykl szkoleń z zakresu terapii rodzin i par w Polskim Instytucie Ericksonowskim w Łodzi. Posiada certyfikat Praktyka NLP.
mgr Urszula Kujawska
pedagog, terapeuta pedagogiczny, oligofrenopedagog, nauczyciel dyplomowany
Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce. Jest stałym członkiem zespołu orzekającego. Ukończyła Podyplomowe Studium Pedagogiki Specjalnej - Pedagogika Korekcyjna (UŁ), Podyplomowe Studium Pedagogiki Specjalnej - Oligofrenopedagogika (UŁ), kurs kwalifikacyjny terapii pedagogicznej, kurs Metody Dobrego Startu oraz szereg innych kursów i szkoleń podnoszących kwalifikacje zawodowe.
mgr Julia Marciniak
psycholog, nauczyciel początkujący
Zajmuje się terapią i diagnozą dzieci przedszkolnych i uczniów szkół podstawowych. Prowadzi konsultacje dla rodziców oraz zajęcia grupowe dla dzieci. Współpracuje z przedszkolami i szkołami podstawowymi. Ukończyła wiele kursów i szkoleń podnoszących kwalifikacje zawodowe, m.in. z zakresu zaburzeń lękowych, terapii ręki, Treningu Umiejętności Społecznych czy bajkoterapii, ma doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz z wybiórczościami pokarmowymi.
mgr Ewa Reimschussel
psycholog, psychoterapeuta, nauczyciel dyplomowany
Zajmuje się diagnozą psychologiczną, pracą terapeutyczną z dziećmi i młodzieżą, rodzicami oraz nauczycielami. Pracuje z osobami z kłopotami wychowawczymi i kryzysami w rodzinie, dysleksją i trudnościami w uczeniu się dzieci, depresją i lękami oraz zaburzeniami odżywiania u dzieci i dorosłych. Jest psychoterapeutą Instytutu Psychologii Procesu, posiada uprawnienia do prowadzenia psychoterapii indywidualnej, grupowej, mediacji i warsztatów rozwoju osobistego pod stałą superwizją.
mgr Ewa Rybka-Wieszczak
psycholog, pedagog, nauczyciel kontraktowy
Zajmuje się terapią i diagnozą dzieci przedszkolnych i uczniów szkół podstawowych. Prowadzi konsultacje dla rodziców oraz zajęcia grupowe dla dzieci. Współpracuje z przedszkolami i szkołami podstawowymi.
mgr Katarzyna Szopka
psycholog, nauczyciel dyplomowany
Zajmuje się diagnozą psychologiczną. Prowadzi zajęcia grupowe dla dzieci przedszkolnych. Współpracuje ze szkołami podstawowymi i przedszkolami. Ukończyła podyplomowe studia doradztwa zawodowego, studia podyplomowe z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji (WSP Łódź) oraz szkolenia podnoszące kwalifikacje zawodowe dotyczące wspomagania rozwoju osobowości dzieci z rodzin dysfunkcyjnych, szybkiego i skutecznego pomagania rodzinie ucznia, planowania pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
mgr Violeta Woźniak
pedagog, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel dyplomowany
Zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną. Prowadzi zajęcia dla dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym, konsultacje dla rodziców i nauczycieli. Ukończyła wiele form doskonalenia zawodowego. Jest terapeutą metody dobrego startu, oraz certyfikowanym terapeutą integracji sensorycznej, ukończyła liczne szkolenia z zakresu pedagogiki i terapii pedagogicznej. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Dysleksji i Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej. Jest autorką programów terapeutyczno-rozwojowych i publikacji, m.in. "Literowe komnaty czyli magiczne sposoby na naukę czytania i pisania" (cz. I 2007, cz. II 2009/ oraz pakietu dydaktycznego –„ 7 walizek. Inteligencje wielorakie w nauczaniu ortografii” (Wyd. Harmonia 2009). Prowadzi kursy i szkolenia dla nauczycieli i terapeutów.
mgr Joanna Wójcicka
pedagog, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel dyplomowany
Zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną. Specjalizuje się w problematyce trudności w uczeniu się matematyki, zajmuje się diagnozą dyskalkulii. prowadzi zajęcia rozwijające kompetencje matematyczne, warsztaty dla rodziców, szkolenia dla nauczycieli, słuchaczy studiów podyplomowych oraz studentów z zakresu terapii pedagogicznej. Ukończyła wiele form doskonalenia zawodowego. Współpracuje z Polskim Towarzystwem Dysleksji, posiada tytuł Honorowego Członka PTD. Jest współautorką gier edukacyjnych "Matematyczne rozgrywki", "Mnożę i dzielę" oraz publikacji "Polubić matematykę".
mgr Aneta Wójcik
pedagog, nauczyciel kontraktowy
Zajmuje się terapią i diagnozą dzieci przedszkolnych i uczniów szkół podstawowych. Prowadzi konsultacje dla rodziców oraz zajęcia grupowe dla dzieci. Współpracuje z przedszkolami i szkołami podstawowymi.
Sekretariat
- Anna Postolska
referent - Iwona Rosik
referent